#1 2008-05-27 12:59:53

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Dobra- zaczęło się od tematu wampirów jako ras prestiżowych- ja nie chcę wprowadzać powergamerskich ras- aniołów, demonów etc. Nie chcę też tworzyć ras w stylu: driada, rusałka- trzymających się z dala od zamieszkanych okolic. Nie chcę w końcu tworzyć ras bardzo dziwnych- wielkie węże, skrzydlate elfy, rogaci ludzie, satyry etc- wiecie o co chodzi.

Aha- jak komuś się zupełnie nie podobają rasy- niech da propozycję własną, jak może; a jak coś do poprawki- to też krzyczeć. :-)


Moje propozycje (na bazie Crystalicum), które widziałabym jako nowe prestiżówki (i za które w razie zaakceptowania chciałabym być odpowiedzialna):


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Cae'tiis

a) Przyrost cechy za 1AP

Zręczność: +3,0
Siła: +2,0
Inteligencja: +2,0
Siła Woli: +2,0
Szybkość: +2,5
Wytrzymałość: +2,5

b) Opis rasy

Wygląd Cae'tiis jest na tyle charakterystyczny, że niemal nie sposób pomylić ich z inną rasą- są to kotowate humanoidy (broń boże nie mylić z kotołakami). Całe ich ciało- łącznie z twarzą- pokryte jest krótkim futrem rozmaitej maści, jedynie owłosienie głowy jest inne- może osiągać większą długość i może odbiegać barwą od reszty umaszczenia, aczkolwiek pasuje do niego kolorystycznie. Rysy twarzy zbliżone są do kocich- co szczególnie widać po nosie. Charakterystyczną cechą są kocie uszy oraz wąski ogon. Ich dłonie przypominają ludzkie, ale jak reszta ciała porośnięte są futrem, zaś twarde paznokcie mają kształt wydłużonego trójkąta. Poruszają się na dwóch nogach. Wielu Cae'tiis, jeśli nie przyciąga, to przynajmniej fascynuje inne rasy- nie może się jednak z nimi rozmnażać. Stworzenia te przystosowane są do życia na pustkowiach i jako jedna z nielicznych ras zaaklimatyzowały się na terenach opanowanych przez orki. Zazwyczaj ubierają się w zwiewne szaty w jasnych (ale nie jaskrawych) kolorach.

Cae'tiis posiadają swój własny język, którego żadna inna rasa opanować niemal nie jest w stanie. Wydają wówczas całą gamę dźwięków przypominających kocie- od miauczenia po prychanie.

Zaletą rasową jest dobre widzenie w ciemności, wynikające z faktu prowadzenia głównie nocnego trybu życia, a także kocia gracja i zwinność. Ponadto doskonale orientują się w terenie- niemal z każdego miejsca są w stanie wrócić na tereny z których się wywodzą, a przy lepszym zapoznaniu z innymi obszarami- również na nie. Wadą rasową jest przesadna dbałość o czystość.

Kotoludzie rodzą się w miotach- po kilka sztuk, jednakże tylko osobnicy z tego samego miotu uznawane są za rodzeństwo, co oznacza, że kolejni potomkowie ich rodziców nie są już postrzegani jako siostry lub bracia. Wszystkie osobniki z jednego miotu są połączone niezwykle silną empatyczną więzią, dzięki czemu wszyscy są w stanie wyczuć niebezpieczeństwo grożące komuś z rodzeństwa, lub jego bardzo silne emocje. Odpowiedzialność za rodzeństwo z chwilą uzyskania pełnej samodzielności przejmuje najstarszy osobnik z miotu- on także ma prawo decydować o zgodzie na zawarcie małżeństwa przez jego siostry.

Cae'tiis ciągle uznają system kastowy, jednak jest w nim możliwość awansowania na wyższy poziom społeczny poprzez uczestnictwo w odbywającym się co roku egzaminie. Każdy kotowaty może podjąć taką próbę jedynie trzy razy w ciągu życia, a pozytywne jej ukończenie owocuje przeniesieniem do kasty wyższej. Kotoludzie mają nie tylko bardzo hierarchiczną, ale i niezwykle biurokratyczną kulturę. Trudno powiedzieć, czy wynika to z nadużywania władzy przez Cae'tiisyjskich urzędników, czy z faktu, że jest ich dużo. Dobrym przykładem może być tamtejszy przykład sądowniczy. Nie opiera się on o jakiś spisany kodeks praw, a polega na ocenie uczynku i okoliczności przez sędziego. Ze swoją sprawą błąka się zatem od jednego do drugiego urzędnika, po kolejnych szczeblach biurokracji, z zachowaniem zasady, ze nie można od mało ważnego urzędnika iść od razu do najważniejszego. Efektem tego- by dotrzeć do odpowiedniej osoby- konieczne jest przebycie długiej drogi, za każdym razem odwołując się do coraz ważniejszych osobistości.

Talenty fabularne (jeden do wyboru):
• Dziewięć żyć (łatwiej jest ci wyjść cało z sytuacji grożących utratą życia)
• Kocia gracja (jesteś zwinny niczym kot)
• Koci urok (posiadasz prawdziwie koci urok osobisty)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Kaldeb

a) Przyrost cechy za 1AP

Zręczność: +2,0
Siła: +3,0
Inteligencja: +2,0
Siła Woli: +2,0
Szybkość: +2,0
Wytrzymałość: +3,0

b) Opis rasy

Kaldebowie, to kolejna rasa o dość charakterystycznym wyglądzie- są to psowate humanoidy (broń boże nie mylić z wilkołakami). Całe ich ciało- łącznie z twarzą- zwykle pokryte jest krótkim futrem rozmaitej maści. Może się zdarzyć, że część owłosienia wewnętrznej części przedramion i/lub pleców w okolicy kręgosłupa będzie nieco dłuższa i układać się będzie w biegnący wzdłuż nich pas. Podobnie jak w przypadku Cae'tiis owłosienie głowy różni się od reszty, dzięki czemu może osiągać większą długość, aczkolwiek nie może zbytnio odbiegać barwą od reszty umaszczenia. Rysy twarzy wyraźnie zbliżone są do psich- co wynika z wydłużenia jej dolnej części na kształt psiego pyska. Uszy Kaldebów przypominają psie i analogicznie przedstawia się ich umieszczenie na głowie psowatego. Ogon psowatych może przybierać różne formy- bardziej kudłaty charakterystyczny jest dla Kaldebów z wydłużonym futrem na przedramionach. Ich dłonie przypominają ludzkie, jednakże ich palce są nieco grubsze i (jak reszta ciała) porośnięte futrem. Pazury mają mocne, ale niezbyt długie- niewiele wystające poza palec. Poruszają się na dwóch nogach. Podobnie jak Cae'tiis- rozmnażać mogą się jedynie z przedstawicielem własnej rasy. Wywodzą się z innych niż Cae'tiis rejonów orczych ziem- chowają się tam, gdzie pozostało jeszcze zadrzewienie. Ubierają się najczęściej w proste, lniane stroje lub lekkie zbroje.

Kaldebowie posiadają swój własny język, którego żadna inna rasa opanować niemal nie jest w stanie. Podczas komunikacji wydają rozmaite odgłosy przypominające psie- od szczekanie, przez warczenie, po wycie i skowytanie.

Zaletą rasową jest czuły węch i słuch, co czyni z niego wybitnego myśliwego czy tropiciela, zaś podstawową wadą jest fakt, że potrafią być bardziej wybuchowe i agresywne od innych ras.

Niezwykle przydatna- ze względu na rejony w jakich się wychowywały- jest wiedza o trujących roslinach z tamtego obszaru, jednak głównym atutem Kaldebów sa zdolności bojowe, gdyż od najmłodszych lat wychowuje się je w kulcie walki. Jeśli wierzyć plotkom- swoją pierwsza broń Kaldeb otrzymuje jeszcze zanim nauczy się chodzić. Nieustająca nauka młodych "szczeniąt" w posługiwaniu się orężem ma jeden podstawowy cel- Kaldebowie sami wyznaczyli się na strażników przy granicy ziem orczych i ziem zamieszkanych przez inne rasy, starają się więc uniemożliwiać ataki orków wgłąb kraju. Większość Kaldebów albo decyduje się na szkolenie własnych umiejętności, albo doskonalenie ataków z grupą- przy czym w tej drugiej opcji psowaci są zorganizowani jak żadna inna rasa. To "dzicy" wojownicy, dodający sobie animuszu warczeniem podczas walki, nawołujący się skowyczeniem, walczący mimo ran, przewagi liczebnej, śniegu, gradu; bitne i honorowe.

Talenty fabularne (jeden do wyboru):
• Fechtmistrz (jesteś świetnym wojownikiem, który całe życie ćwiczył ze swoim ulubionym egzemplarzem oręża)
• Taktyka stadna (świetnie radzisz sobie gdy atakujesz z grupą)
• Instynkt łowcy (jesteś wytrawnym myśliwym i tropicielem)

Ostatnio edytowany przez KiciaQ (2008-06-12 21:44:19)


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#2 2008-05-27 16:35:06

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Hm? Mnie na Cere nie było. A to są dwie rasy, które kiedyś napisałam dla Alvy, kiedy Cere leżało, ale nie zdążyły wejść, bo Alva tez padła.

Ale wiesz co- wyślij mi opisy tych ras z Cere, bo mam nadzieję, że nie zostały skopiowane z forum Alvy...


//Edytka:
Aha- zastrzegałabym Kaldebom możność wybrania jedynie następujących klas: łucznik, tropiciel, barbarzyńca, wojownik, rzemieślnik, wydobywca; zaś Cae'tiis: łucznik, tropiciel, wojownik, rzemieślnik, wydobywca, złodziej, kieszonkowiec. Nie mieliby również możliwości wyboru religii (bo nie mają). W zamian za to mieliby te talenty rasowe.


//Edytka 2:
Dzięki Sonv.
No ja tam widzę różnice, ale i podobieństwa.
Co nie zmienia faktu, że i tak moje opisy były przed Cerelainowymi i i tak jestem za tymi rasami bardziej niż za wilkołakami i wampirami (które uwielbiam, ale też nie mogę patrzeć na ich notoryczną profanację na MMORPGach).

Ostatnio edytowany przez KiciaQ (2008-05-27 20:34:41)


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#3 2008-05-27 17:33:33

Zahe

Włatca

Zarejestrowany: 2008-05-23
Posty: 21
Punktów :   -1 

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Odnośnie niemożności:
(mówię to, bo to jest forum ukryte)
Każda z obecnych w tej chwili w grze ras ma premię do czegoś, np. do walki czarami lub rzemiosła (1 rasa=1premia)

Tak więc, najchętniej dałbym nie niemożność, a premię.
Mam nadzieję, że mnie rozumiecie

Offline

 

#4 2008-05-27 17:37:04

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Akurat edytowałam post... :?

A niemożność dlatego, że:
- nie mają bogów, więc czary kapłańskie odpadają,
- z powodu powyższego dopada możliwość modlitwy
- nie mają wogóle predyspozycji magicznych, więc magia odpada


W wolnej chwili rozpiszę, jak miałyby się mechanicznie objawiać te talenty.



//Edytka:

Na razie tak:

Talenty Cae'tiis:
• Kocia gracja (jesteś zwinny niczym kot)- premia do uników
• Dziewięć żyć (łatwiej jest ci wyjść cało z sytuacji grożących utratą życia)- w każdej sytuacji, gdzie powinno się zginąć (labirynt, walka, etc.) pojawia się opcja kosztująca 5 pkt. energii, ale dająca szansę 95% na skuteczną ucieczkę
• Koci urok (posiadasz prawdziwie koci urok osobisty)- talent fabularny

Talenty Kaldebów:
• Fechtmistrz (jesteś świetnym wojownikiem, który całe życie ćwiczył ze swoim ulubionym egzemplarzem oręża)- premia do walki bronią
• Taktyka stadna (świetnie radzisz sobie gdy atakujesz z grupą)- przed walką (nie dotyczy walki z graczem) za dodatkowy punkt energii na walkę można "dokupić" sobie towarzysza (o takich samych statsach jak nasza postać), który razem z nami bierze udział w walce, jednak doświadczenie jest dzielone równo na ilość wszystkich walczących po stronie gracza
• Instynkt łowcy (jesteś wytrawnym myśliwym i tropicielem)- talent fabularny

Ostatnio edytowany przez KiciaQ (2008-05-29 10:54:08)


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#5 2008-05-29 11:16:35

Zahe

Włatca

Zarejestrowany: 2008-05-23
Posty: 21
Punktów :   -1 

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

niestety.
Wprowadzenie tych talentów wymagałoby resetu gry (albo dać możliwość gry rasą pg mechanicznie)
W chwili obecnej, zaprogramowane i gotowe do wstawienia są "atrybuty rasowe":
--brak premii
--rasa rzemieślnicza z dużą premią
--rasa rzemieślnicza z małą premią
--rasa magiczna z dużą premią
--rasa magiczna z małą premią
--rasa złodziejska z dużą premią
--rasa złodziejska z małą premią
--rasa wojownicza z dużą premią
--rasa wojownicza z małą premią

do tych "atrybutów" dołączane są cechy wybranej klasy

Odnośnie zaś czarów i wyznania oświeciło mnie..
Przecież te rasy z założenia mają być nadawane przez mg, więc proces weryfikacji klasy/wyznania moze od niego zależeć (tak jak teraz, np przyszły drow paladyn)

Offline

 

#6 2008-05-29 12:43:43

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

No dobra- no to z rasowych wybrałabym premię do walki dla obu klas. Talenty zostałyby fabularnie tylko.

A teraz pytanie- czy bez resetu gry dałoby się wprowadzić nowego Boga?


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#7 2008-05-29 13:42:27

Kireea Amentiae

Kochany wredasek ^^

status 4768046
848722
Zarejestrowany: 2008-04-06
Posty: 93
Punktów :   

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

wiecie to było tak

Powstał szczur -jak nie ważne, nawet najmhhhroczniejsi wolą o tym zapomnieć, i nawet szeptem w dzień jasny nie opowiadają tych historii.. Więc powstał szczuroczłek.. (opis na forum) ale było ich dużo, rozrastały sie jak myszy(ciekawe dlaczego). Wiec coś z tym zrobić trzeba było, i właśnie znalazł sie jeden z jasnych ( określimy tych przeciw mhhhhrocznym, którzy pewnie maczali palce w stworzeniu szcuzrów) i stworzył rasę lepszą, kotowatą, co miała szczurkowatych wybijać/

Zamysł prosty, szczury rozrosły sie bez wroga naturalnego. Kot nie lubi szczura i tak dalej.. Wiec była wojna miedzy nimi, oczywiscie tylko udoskonaliła mhhhhroczny eksperyment mhhhhrocznych, ale też jasny jasnych.. proste .. ale niestety nie było już akich wojen, i szczurów mniej było, jednak koty po ich okresie godowym .. sie rozrosły .. i znów mhhhrovczni 9 coby się przeplatało) stworzyli wroga dla kotków, by i szczurom dać szanse. Pieskowate .. one wypleniiły kotki .. ba nawet za szczurami z nudy latały ... Ale czy teraz pieski nie opanują ziemi ?


__________________________________
tak na poważnie, myśleliśmy nad rasami, ale cere kopiować nie chcemy ( wiem ze rasy były pierwsze)...
Ogólnie podobają mi się te, choć potrzeba lekkich modyfikacji... z przemyśleniem

Offline

 

#8 2008-06-06 14:41:01

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

I temat umarł...


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#9 2008-06-06 19:07:01

Zahe

Włatca

Zarejestrowany: 2008-05-23
Posty: 21
Punktów :   -1 

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Moje sugestie i wątpliwości

Na wstępie chcę napisać, iż opisy traktuje jako gotowe do wstawienia w grze
Obydwie rasy: przydział ap niestety jest do zmiany - obecny stworzyłby najsilniejsze rasy.
Obecne premie do ap (do tego trzeba dostosować ich przydział)

kolejność: siła,zręczność,szybkość,wytrzymałość,inteligencja,siła woli
Drow:(2.5, 3, 2, 2, 3, 2.5)
Gnom:(3, 2, 2, 2, 3, 2)
Krasnolud:(3, 2, 2, 3, 2, 2)
Elf:(2, 3, 2.5, 2, 3, 2.5)
Pół-Elf:(2, 2.5, 3, 2.5, 2.5, 2.5)
Szybkostopy:(2, 3, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5)
Niziołek:(2.5, 3, 2.5, 2.5, 2.5, 2)
Pół-Ork:(3, 2.5, 2.5, 2.5, 2, 2)
Pół-Troll:(3, 2, 2.5, 3, 2, 2)
Nieumarły:(3, 2.5, 2.5, 3, 2.5, 2.5)
Jaszczuroczłek:(2.5, 3, 3, 2, 2, 2.5)
Człowiek:(2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5)

Muszę się z Tobą skontaktować w celu dobrania cechy rasowej

Rzeczy, które moim zdaniem się gryzą fabularnie:
Cae'tiis:

(...)owłosienie głowy ma inna strukturę(...)

Słowo struktura kojarzy mi się (jako inżynierowi) ze wszystkim tylko nie z głową moim zdaniem, należałoby zmienić nieszczęsne słowo...

(...)Wadą rasową jest przesadna dbałość o czystość.(...)

w zestawieniu do zalet, wada ta nie ma żadnej wagi. Jeśli to było zamierzone (by rasa nie miała wad), moim zdaniem to zdanie jest zbędne. Jeśli nie - trzeba wymyślić wadę z prawdziwego zdarzenia. (może wyjątkowo krótkie życie?)

(...)osobniki z jednego miotu są połączone niezwykle silną empatyczną więzią, dzięki czemu wszyscy są w stanie wyczuć niebezpieczeństwo grożące komuś z rodzeństwa, lub jego bardzo silne emocje.(...)

Jestem kategorycznie przeciwny tego typu umiejętnością. Jeśli Gracz będzie miał iq powyżej 50, będzie w stanie stworzyć postać typowo pg. (zainteresowanych odsyłam m.in. do d&d)
Jak to wykorzystać? dwie osoby z miotu walczą jednocześnie. I są po prostu niepokonane (wyczuwają niebezpieczeństwo, czyli jak dla mnie przewidują ruchy wroga)

(...) odbywającym się co roku egzaminie..(...)

Jak wygląda ten egzamin?

Kaldeb:

(...)Większość Kaldebów albo decyduje się na szkolenie własnych umiejętności, albo doskonalenie ataków z grupą-(...)

A co robi mniejszość? Wiem, że gra słów, ale Gracz tego nie będzie wiedział. Poza tym, rasa kandyduje na najlepszego wojownika, wobec czego oponowałbym nad usunięcie z opisu wzmianki o walce samotnej, a pozostawienie opisu walki grupowej jako głównej siły tejże rasy.

(...)bitne i honorne.(...)

honorne? chyba honorowe

Tak jak wyżej, rasa nie ma żadnych wad (w porównaniu do zalet)

Poza tym, raczej wolałbym usunąć  z opisu obu ras wzmiankę o niemożliwości mowy ich językiem, albo przemianować ją na "bardzo trudne i wymaga wielu lat ćwiczeń"

To tyle z mojej strony.
Pozdrawiam
Zahe

Offline

 

#10 2008-06-06 21:10:34

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Ad statów za AP. Są takie, na jakie proponowałeś mi zmianę, jak robiłam je do Alvy- czekam na sugestie.

Ad "struktury". Zabieg kosmetyczny Całe ich ciało- łącznie z twarzą- pokryte jest krótkim futrem rozmaitej maści, jedynie owłosienie głowy jest inne, może osiągać większą długość i może odbiegać barwą od reszty umaszczenia, aczkolwiek pasuje do niego kolorystycznie."

Ad empatycznej więzi- chodzi o niebezpieczeństwo, z którego postać rodzeństwa zdaje sobie sprawę- to odbieranie emocji, a nie przewidywanie ruchów, jeśli postać nie czuje się zagrożona- rodzeństwo nie wyczuje niebezpieczeństwa

Ad. egzaminu. Konkurowanie w określonej dziedzinie z Cae'tiis ze szczebla wyższego, dziedzina zależy od kierunku obranego przez kandydata (sądownictwo, administracja, wojsko, etc.).

Ad większości-mniejszości. Mniejszość robi to, co chce a pozwalają jej na to warunki fizyczne. A jeśli chcesz usunąć tamto, to bardziej bym to zmieniła na "decyduje się na szkolenie własnych umiejętności, ze wskazaniem na doskonalenie ataków z grupą"

Ad honorne. My fault- honorowe.

Ad zalet i wad. Jak macie jeszcze jakieś propozycje wad to dodajcie. Jednak ja zakładałam, że te wady z pozoru lekkie- potrafiły by być dość uciążliwe.


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#11 2008-06-10 16:27:04

Zahe

Włatca

Zarejestrowany: 2008-05-23
Posty: 21
Punktów :   -1 

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

(jak napisałem w innym temacie - z chwilą poprawienia ap i konsultacji via pv dotyczącej cechy rasowej, rasy zostaną wprowadzone.)

Offline

 

#12 2008-06-10 22:23:43

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Nowe rasy prestiżowe/zwykłe

Obie rasy wprowadzone już jako prestiżówki. Wiii ^^

Ostatnio edytowany przez KiciaQ (2008-06-12 22:13:47)


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Dziwnówek papuga kakadu