#1 2008-05-30 14:42:15

Axiss

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-05-27
Posty: 5
Punktów :   

Hodowla koni- dodatek do gry

Witam, Chciałam przedstawić pomysł który wpadł mi do głowy kiedy jeszcze grałam w inną, nie istniejącą już grę tego typu. Był też prezentowany na Morrowind, ale została wysmiana z tekstem „komu by się chciało”, ale jak to mówią do 3 razy sztuka, może w końcu komuś się zachce

1.    Przedstawiam tu cały projekt nie tylko hasło „może by...” więc post jest długi jeśli nie masz czasu czytaćŕ nawet nie zaczynaj.
2.    zdaję sobie sprawę, choć sama się na tym nie znam, że jest to trudne do wprowadzenia, wymaga dużo pracy i ładnego kawałka skryptu do napisania.
3.    Nie znam się na równoważeniu gry więc, choć się starałam, część rozwiązań może naruszać równowagę... nie wahajcie się więc krytykować i poprawiać.

Wierzchowce, Stadnina, Hodowla koni.
Wiem, Wiem w Varkland nie ma koni, ale kto powiedział że nasza gra musi być dokładnie taka sama jak inne?
Mój pomysł jak mi się wydaje, urozmaici rozgrywkę i będzie ciekawą alternatywą dla tych graczy mechaniczno-fabularnych co nie przepadają za machaniem mieczem na arenie a tworzenie broni i sianie ziółek im się znudziło.

Oto mój pomysł:

Spis treści:
1.    Rodzaje Wierzchowców
2.    Cechy wierzchowców.
3.    Łapanie Wierzchowców na Polanie
4.    Stadnina
5.    Trening wierzchowców
6.    Wierzchowce specjalne i ich trening
7.    Dodatkowe sprawy

1. Rodzaje wierzchowców

Wierzchowce podstawowe:
    W grze w którą grałam powstała stadnina w której można było kupić wierzchowca, dzięki niemu podróż była darmowa. Dodatkowo wierzchowiec dodawał premię do szybkości postaci. Ja postanowiłam rozwinąć ten pomysł tak aby przez nikogo nie szkolona umiejętność Hodowla się opłacała. W stadninie można kupić następujące wierzchowce:
           
Kuc  1lvl                 
Lekki Koń     5lvl   
Ciężki Rumak   10lvl
Koń bojowy     15lvl
Asperi              20lvl
Gryf      25lvl

Level oznacza level postaci która może korzystać z danego wierzchowca. Według mojego pomysłu takie wierzchowce są Średnio ujeżdżone, mają swoją minimalną szybkość (patrz cechy wierzchowców)  i dają minimalną możliwą dla swojego typu premię do szybkości (jej wysokość pozostawiam do dyskusji, jak mówię zupełnie nie znam się na równoważeniu gry. na tamtej grze była ona w jakiś sposób zależna od statystyk postaci... ale niestety nie pamiętam jak.).

Wierzchowce Specjalne
    Opcjonalne, ale bardzo urozmaiciło by ten aspekt gry. Mianowicie nie tylko konie, asperi i gryfy nadawały by się go jazdy, ale również inne zwierzęta możliwe do złapania na Polanie Chowańców, oczywiście nie możliwe było by ujeżdżenie np łasicy ani zwierząt z Areny morskiej, chyba że chcieli byśmy podróżować od portu do portu (ale to chyba już za duże zamieszanie)... Oto moje propozycje:           

Arena górska:

Wielki Orzeł

Arena Łąkowa:

Feniks
Pegaz
Jednorożec

Arena Pustynna:

Koń Arabski

Arena Magiczna:

Zielony Smok
Czerwony Smok
Czarny Smok

    Te Chowańce po złapaniu można by ujeździć i szkolić, ale było by to o wiele trudniejsze i kosztowniejsze niż w przypadku zwykłych koni. Ale za to miały by specjalne cechy, których nie ma żaden inny wierzchowiec i/lub dawały by dosiadającemu je jeźdźcowi nie tylko tańsze podróże i bonus do szybkości ale również bonusy do innych cech.

Oto przykłady:

Wielki Orzeł --> od innych Wierzchowców odróżniała by go większa szybkość, ponieważ leci on w powietrzu żaden Bandyta na szlaku nie mógł by nas napaść. Ale jeśli nie zapanujemy nad wierzchowcem możemy spaść a to będzie bolało...

Feniks --> Każdy feniks po oswojeniu otrzymywał by losową od 1 do 10% (na ten przykład) szansę że kiedy osoba go dosiadająca walczy z magiem, to Feniks weźmie na siebie któreś ze złowrogich zaklęć i ochroni swego właściciela, podobnie mogło by być w walce ze Strażnikiem czy potworami z różnych planów (nie wiem czy w tej grze takowe istnieją jestem tu od 4 dni). Sam Feniks po pochłonięciu zaklęcia zamienia się w popiół i odradza z niego po 24 resetach... wiem, wiem to trudne bo wymaga ingerencji w kod walki, ale to tylko propozycja można wymyślić coś innego... np. wiadomo że łzy feniksa leczą, więc właściciel feniksa ma pewną szansę że jeśli zginie a jego „zwierzątko” będzie obok zostanie uleczony „wskrzeszony” bez straty kasy i PD.

Pegaz--> tu nie mam jakiegoś specjalnego pomysłu... ale można wymyślić wiele np. że jako zwierze niezwykle inteligentne i magicznie może nawiązywać telepatyczny kontakt z jeźdźcem i podnosić o jakąś wartość jego inteligencję znów losowa liczba nadawana przy Ujeżdżeniu.

Jednorożec--> oczywiście dosiadać jednorożca mogły by tylko panie (panowie nie martwcie się dla was też coś mam ) co jednorożec dawał by swojej właścicielce? Pomysłów może być wiele.. początkowo myślałam że dawał by pewną odporność na trucizny, ale raz wymagało by to ingerencji w kod walki, a dwa że w oczywisty sposób wzmocniło by magów, chyba że ten bonus był by mały a wyhodowanie Jednorożca Wierzchowego było by niezwykle trudne... innym pomysłem jest że jednorożec mógł uronić kilka włosów z ogona które wplecione w cięciwę łuku zwiększają jego celność (bonus do strzelectwa, ponownie losowa liczba z jakiegoś zakresu przypisywana zwierzakowi przy treningu na wierzchowca)

Koń arabski--> odpowiednik Jednorożca dla panów, żeby było sprawiedliwie o identycznych właściwościach. Czemu tylko dla panów? Proste otóż nie mówimy tu o zwykłych arabach lecz o przedstawicielach, najczystszej i najwspanialszej świętej arabskiej krwi! O Asilach, czyli koniach pochodzących w prostej linii od klaczy Mahometa na których przebył on drogę z Mekki do Medyny (oczywiście dla potrzeb Varklandu proroka i miasta można nazwać inaczej...) Konie te w Arabii przez stulecia uważane były za święte, nie można ich było sprzedawać innowiercom, a kobiety, uważane w religii muzułmańskiej za niegodne, nie mogły nawet dotykać tych zwierząt. Stąd pomysł w Varkland powód może być dowolny...

Smoki--> tu już wymyślajcie co dusza zapragnie, mogą dawać swym właścicielom, bonusy do statystyk, umiejętności, ataku, obrony... itp. itd. Oczywiście ich ujeżdżenie graniczyło by z cudem, i tylko najlepsi hodowcy mogli by o tym myśleć..

    Żeby nie było tak że wytrenowanie specjalnych Wierzchowców jest trudne tylko na początku ery a pod koniec już wszyscy jeżdżą na smokach o max bonusach, ich ujeżdżenie zależało by nie tylko od umiejętności hodowla ale również w znacznym stopniu od czynnika losowego... ładny uśmiech w stronę tych co się na tym znają J

2. Cechy Wierzchowców

Każdy wierzchowiec miał by 5 cech, statystyk czy jak to nazwać...

Szybkość
Wytrzymałość
Ujeżdżenie
Płodność (jeśli chcemy się tu bawić w hodowlę, całość hodowli można wyrzucić z rozgrywki)
Cechy specjalne

Szybkość
Każdy z gatunków wierzchowców ma swoją szybkość minimalną i maksymalną, te łapane na Polanie i kupowane w Stadninie Cesarskiej miały by minimalna wartość. Oczywiście naszego Konika możemy trenować na torze wyścigowym (szczegóły w treningu). Od tej cechy zależy bonus do szybkości jaki daje nam nasz wierzchowiec, oraz to o ile nasz wierzchowiec skraca czas podróży (lub jej koszty).

Wytrzymałość
    Oczywiście na naszym wierzchowcu nie mogli byśmy jeździć nieskończoną ilość razy w te i wew te po całej krainie (to troszkę nie realne, prawda?). Od tego jak wytrzymały jest nasz koń zależeć będzie ile podróży możemy na nim odbyć jednego dnia (od głównego resetu do głównego). Załóżmy że nasz wierny Koń Bojowy ma tyle wytrzymałości że może odbyć 4 podróże dziennie, każda następna wiąże się z ryzykiem że przemęczony koń potknie się i zrani, poważnie zachoruje lub nawet zdechnie! Prawdopodobieństwo to wynosi (na przykład):

5 podróż- 25%  (15% zranienie, 5% choroba, 5% strata konia)
6 podróż- 50% (30% zranienie, 15% choroba, 5% strata konia)
7 podróż- 75% (45% zranienie, 20% choroba, 10% strata konia)
8 podróż- 100% (60%zranienie, 25%choroba, 15% strata konia)
9 podróż- zajeżdżenie i strata konia

Dodatkowo, w czasie jednego resetu można odbyć tylko ½ wartości maksymalnej ilości podróży na dzień (zaokrąglone w dół) odbycie choćby jednej podróży ponad to oznacza to samo co 8 podróż z powyższego przykładu (czyli w powyższym przykładzie na jeden reset można pojechać max 2 razy 3 podróż powoduje że wrócimy z mniej lub bardziej chorym koniem.

Konia zranionego można, szybko wyleczyć za złoto w stadninie, można też na nim jeździć ale to wpędzi go w chorobę, koń chory nie może być przez pewien czas dosiadany (czas zależny od gatunku i czynnika losowego) a jego leczenie w stadninie kosztuje... konia nie można wskrzesić...

Oczywiście będzie istniała niewielka szansa (zależna od wytrzymałości konia) że zrani się on nawet nie będąc zmęczonym.

Inny sposób liczenia:

Każda podróż „kosztuje” ileś punktów wytrzymałości wierzchowca zależnie od drogi jaką trzeba przebyć (do lasu mniej w góry więcej bo odległość większa). Jeśli na podróż potrzeba 5 punktów  a nasz wierzchowiec ma 4 to podróż będzie kosztować go również 1 punkt zdrowia (można go leczyć). I będzie on wycieńczony... następna podróż tego dnia będzie oznaczać śmierć wierzchowca. (wierzchowca nie da się wskrzesić). Punkty wytrzymałości i zdrowia odnawiają się przy każdym głównym resecie.


Ujeżdżenie
    Każdy kto jeździ konno wie że od tego jak dobrze ujeżdżony jest koń zależy jak łatwo będzie się nim powodować. W grze proponuję 6 poziomów ujeżdżenia:

0-    Dziki
1-    Oswojony
2-    Słabo ujeżdżony
3-    Średnio ujeżdżony
4-    Dobrze ujeżdżony
5-    Wybitnie ujeżdżony

Dziki
    Takie Wierzchowce łapiemy na Polanie. Nie nadają się one do jazdy wierzchem ani treningu najpierw muszą zostać oswojone (patrz trening)

Oswojony
    Takie Wierzchowce otrzymamy jeśli skrzyżujemy dwa swoje konie w Stadninie, lub po oswojeniu Dzikich Chowańców. Można je trenować w Szybkości i Wytrzymałości jednak by można było ich dosiąść trzeba je Ujeździć (patrz trening). W momencie kiedy nasze zwierzątko zostanie oswojone nie może już wrócić na arenę walk chowańców. I w tym właśnie momencie zostają mu przyznane wszystkie losowe cechy np. dodawane jeźdźcowi bonusy

Słabo Ujeżdżony
    Na takim koniu można już jeździć i można go trenować. Wycieczka na takim koniu jest w pewnym stopniu ryzykowna gdyż może się on spłoszyć (szansa 15%) a jeździec może spaść w takim wypadku istnieje 50% szansy że zwierze ucieknie i zostanie bezpowrotnie stracone. Jeśli zginiemy w podróży lub w górach czy lesie istnieje spora szansa że nasz wierzchowiec odejdzie od nas i się zgubi, znów dajmy na to 50%.

Średnio ujeżdżony
    takie konie kupujemy w Stadninie. Szansa że koń się spłoszy wynosi tu 10% (+50% że ucieknie na dobre) a szansa że odejdzie od nas kiedy nasza postać zginie wynosi 30%.

Dobrze ujeżdżony
    Szansa na spłoszenie 5% (25% na ucieczkę), szansa na odejście od martwego ciała jeźdźca 15%. Tu można by też pokusić się o rozwiązanie gnębiącego co poniektórych problemu czy krasnoludy i Niziołki mogą jeździć konno, można bowiem wprowadzić rasowe ograniczenie że nie mogą one dosiadać konia gorzej niż Dobrze ujeżdżonego.

Wybitnie ujeżdżony
    Nad takim koniem bardzo łatwo zapanować nawet w trudnej sytuacji więc szansa że taki Wierzchowiec się spłoszy wynosi zaledwie 1% (szansa że ucieknie 25%), konie takie były również szkolone by nie odchodziły od jeźdźca nawet jeśli ten jest ranny i spadnie dlatego szansa że twój wierzchowiec zapomni czego go uczono i jednak odejdzie jest równa tylko 5%.

Płodność lub punkty hodowli (opcjonalne)
    Aby nie było tak że po wyhodowaniu pary doskonałych rodziców nasz hodowca spoczywa na laurach i „produkuje na skale masową” świetne Wierzchowce o max. Cechach. Każdy Wierzchowiec będzie otrzymywał pewną ilość punktów płodności czyli ile potomstwa może nam dać Samice mniej Samce więcej (żeby było realistycznie) Liczba tych punktów jest zależna od gatunku wierzchowca. (o hodowli Wierzchowców czytaj w Stadninie)

Cechy specjalne
    Tutaj w opisie naszego konika widnieć będą wartości wszelkich bonusów jakie nam daje.

Łapanie Wierzchowców na Polanie
    Na każdej Arenie (oprócz wodnej) można by jak każdego innego Chowańca złapać Chowańca oznaczonego literą W w opisie:

Tutaj jest lista wszystkich Chowańców jakie znalazłeś.
·    Jednorożec (Samiec) Chowaniec (W)

Po wybraniu tego chowańca w opcjach była by jedna dodatkowa „przenieś do Stadniny” aby to zrobić trzeba w swojej stadninie mieć przynajmniej jedno wolne miejsce (patrz Stadnina). Funkcja ta znikała by po wytrenowaniu choćby 0.125 w którejś statystyce bojowej (chowańca wykorzystywanego do walki nie można użyć jako wierzchowca i odwrotnie (w stadninie była by opcja „przenieś na Polanę Chowańców” znikająca po oswojeniu Wierzchowca..

Zobacz Chowańca


+ Podstawowe Informacje
·    ID: 265
·    Imię Chowańca: bezimienny
·    Nazwa: Jednorożec
·    Typ: Łąkowy
·    Płeć: Samiec
+ Fizyczne informacje
·    Status: Żywy
·    Siła: 5.000
·    Obrona: 5.000
·    Zwycięstw: 0


Opcje: (Zobacz opis) (Aktywuj) (Uwolnij) (Przekaż innemu graczowi) (Zmień imię) (Przenieś do Stadniny)

Możliwe do złapania Wierzchowce:

*Arena Leśna:
Kuc
Lekki koń
*Arena górska:
Wielki Orzeł
Koń górski-> Ciężki Rumak
*Arena Łąkowa:
Mustang-> Koń Bojowy
Feniks
Pegaz
Jednorożec
*Arena Pustynna:
Koń Arabski
Gryf
Asperi
*Arena Magiczna:
Zielony Smok
Czerwony Smok
Czarny Smok

Stadnina

Aby móc Hodować i trenować wierzchowce trzeba najpierw rozbudować stadninę.

W którejś z lokacji trzeba by obok areny walk dodać opcję „stadnina”. Po jej wybraniu otwierało by się następujące menu:

·    Twoja Stadnina
·    Stadnina Cesarska
·    Koński Targ

W Stadninie Cesarskiej można kupić wierzchowce podstawowe (można je oczywiści potem szkolić we własnej stadninie). Koński targ, nazwa mówi sama za siebie..

W Swojej stadninie mamy do wyboru:

·    Rozbuduj stadninę
·    Zagroda
·    Trenuj Wierzchowca

Rozbuduj Stadninę

·    Buduj stajnie
·    Buduj Ujeżdżalnie
·    Buduj Tor Wyścigowy

W stajniach trzymasz swoje Wierzchowce, każdy poziom stajni pozwala trzymać 5 koni. Aby przenieść Zwierzaka z Polany, kupić konia ze stajni królewskiej lub hodować nowego konika potrzebne jest co najmniej jedno wolne miejsce w stajniach.
Ujeżdżalnie są potrzebne jeśli chcesz Ujeżdżać lub Trenować swoje Zwierzęta, każdy kolejny poziom Ujeżdżalni pozwala trenować 5 koni na raz. Tzn. jeśli nasz 3 ujeżdżalnie to naraz możesz trenować lub ujeżdżać 15 koni.

Tor wyścigowy. Buduje się tylko jeden taki tor i na nim trenuje szybkość wszystkich swoich Koni.

Zagroda

Tu możesz hodować nowe Zwierzaki krzyżując już posiadane na zasadach takich samych jak w Zagrodzie chowańców to czy się uda zależy do poziomu Zwierzaka oraz od twojej umiejętności hodowli, dodatkowo w przypadku specjalnych Wierzchowców będzie też spora doza losowości. Cechy podstawowe wierzchowca (siła i wytrzymałość) będą zależeć od statystyk rodziców, Ewentualne Losowe cechy Specjalnych Wierzchowców nie będą zależne od cech rodziców ale przy powodzeniu hodowli będą losowane według tego samego wzoru co dla złapanych Rumaków. Każda próba (również nieudana) zabiera oprócz Mithrilu/złota i punktów hodowli po jednym punkcie „płodności” od obojga rodziców.

Punkty hodowli, analogiczne do punktów treningowych przyrastają po 10 (czy inną wartość) każdego dnia jeśli w naszej stadninie jest choć jedna „para” zwierząt. To ile punktów hodowli trzeba zużyć na próbę skrzyżowania zwierzaków zależy od ich poziomu ( dla specjalnych odpowiednio więcej).

Trening Wierzchowców

Jeśli wybierzemy opcję „trenuj wierzchowca” otworzy nam się spis posiadanych w stadninie Zwierząt po wybraniu któregoś z nich zobaczymy jego statystyki a pod nimi opcje:

·    Ujeżdżaj
·    Trenuj Szybkość
·    Trenuj Wytrzymałość

Co to jest ujeżdżenie opisałam w cechach Wierzchowców, oswojenie dzikiego Konia to trudna i czasochłonna zabawa, dlatego nie zabiera ona energii ale za to trwa jeden dzień (24 resety), to czy nam się uda zależy od naszej umiejętności hodowli, za każda próbę dostajemy 0,1 (za nie udaną) lub 0,2 (za udaną) do umiejętności. Jeśli nam się nie uda Koń Stanie się jeszcze trudniejszy, można znów próbować go oswoić ale zajmie to już 2 dni (48 resetów), i zgodnie z powiedzeniem do 3 razy sztuka, po 3 porażce koń nie nadaje się do dalszej pracy i znika z naszej Stadniny (ucieka). Podobnie jest z każdym kolejnym stopniem ujeżdżenia (ale to już nieco prostsze dlatego trwa tylko 12 resetów) z tym że jeśli się nie uda istnieje jakaś tam szansa (np. 20%), że koń się znarowi i jego ujeżdżenie spadnie o jeden poziom i całą zabawę trzeba zacząć od początku. Każda próba ujeżdżenia kosztuje od 1 do 5 (zależnie od stopnia ujeżdżenia) punktów Treningowych mogą być to te same punkty co dla chowańców, lub naliczane oddzielnie i nazwane np Punkty ujeżdżenia. Uwaga próba oswojenia niebezpiecznego chowańca np. Smoka może się zwierzątku nie spodobać dlatego niepowodzenie oznacza że mamy 50% szansy na to że nasz pupilek się na nas rzuci z pazurami...

Jeśli uda nam się konia oswoić możemy zacząć go trenować na każdą cechę mamy 5 dni (dzień czyli od gółwnego resetu do głównego)treningu i nie więcej, to o ile uda nam się podnieść cechę naszego wierzchowca zależy od naszej umiejętności hodowli. Możemy trenować np. Wytrzymałość 5 dni, ale wtedy w razie niepowodzenia tracimy od razu całe 5 dni. Możemy trenować jednocześnie obie statystyki (szybkość i wytrzymałość) lub tylko jedną. Każdy kolejny dzień treningu kosztuje coraz większą ilość Mithrilu/złota czy czego tam i stałą liczbę punktów Ujeżdżenia zależną od rodzaju wierzchowca. Możemy oswojonego zwierzaka najpierw wytrenować a potem Ujeżdżać lub odwrotnie.

Zauważcie że wybitne ujeżdżenie i wytrenowanie złapanego na polanie konika zajmie w najleprzym razie 4 dni na ujeżdżanie plus 5 na trening= 9 dni i pochłonie sporą ilość punktów i złota (nie jest to więc tania zabawa, ale dobrze wyszkolony wierzchowiec do dużych bunosach będzie osiągał odpowiednio wysokie ceny. W tym całym koszcie czasu i złota chodzi mi oto aby nie okazało się że 100 dnia ery wszyscy galopują po krainie na doskonałych wierzchowcach... taki konik to rarytas który trafi się może gdzieś pod koniec ale zato będzie powodem do dumy i dla hodowcy i dla właśiciela.)

Trening a hodowla:

Wierzchowca moim zdaniem nie powinno się móc wytrenować bardziej niż 10-20% jego początkowych statystyk, ale może on dać młodego konika o wyższych cechach którego można wytrenować o kolejne 20% itd. aż do maksymalnych. Czyli hipotetyczny konik ma początkowo Szybkość 1 a max. 100 Łapiemy na łące konika o szybkości 1, maksymalnie możemy dodać mu 20 punktów szybkości (ma 21) krzyżujemy go z innym który ma 20 uzyskujemy młode o szybkości 20 możemy go wytrenować o kolejne 20 punktów itd... aż uzyskamy konika o szybkości 100 którego nie można już dalej wytrenować.
Każdy dzień poświęcony na trening wierzchowca daje +0.5 do umiejętności (1 jeśli trenujemy dwie statystyki)

Trening Wierzchowców Specjalnych
    Żeby nie było za łatwo trening specjalnych wierzchowców będzie zależny nie tylko od umiejętności ale również od znaczącego czynnika losowego, jeśli trening się nie powiedzie, tracimy bezpowrotnie ten jeden cenny dzień treningu... co więcej ujeżdżenie tych zwierzaków będzie o wiele trudniejsze i też częściowo losowe żeby nawet najlepszym się czasem nie udawało.

Dodatkowe sprawy
   
·    Ograniczenia rasowe
Żeby nikt się nie czepiał, można wprowadzić pewne minusy do umiejętności Hodowla dla krasnoludów i innych małych ras, które ze względu na swoją niechęć do wierzchowców oraz niezbyt odpowiednią budowę ciała mogą mieć z tym problemy. Można też wprowadzić zasadę że te rasy mogą jeździć tylko na dobrze i wybitnie ujeżdżonych Wierzchowcach, gdyż są one na tyle łagodne że nikt nie powinien mieć problemów z powodowaniem nimi. Można też oczywiście wybrać rasę którą uznamy za wybitnie uzdolnioną pod względem hodowli koni i damy jej plusy do tej umiejętności. Ale to już całkowicie opcjonalne....

·    Jak widzicie nie daje tu żadnych wzorów a większość liczby tu zawartych, jest całkowicie przykładowa... nie znam się na tym, więc nie potrafię podać wzorów które będą się sprawdzać... część można zaczerpnąć z innych miejsc gry. Zdaję sobie sprawę że to nie będzie łatwe do wprowadzenia. Ale może komuś będzie się chciało pobawić
·    Jeśli coś jest niejasne z przyjemnością wytłumaczę, starałam się pisać jasno... ale wiecie, ja to rozumiem bo to przecież mój pomysł...

·    Przepraszam że tak długo chciałam przedstawić cały pomysł a nie jakieś wyrywki....

Offline

 

#2 2008-05-30 15:14:46

Hollow

Użytkownik

status 5894988
Skąd: Heco Mondo
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 25
Punktów :   
WWW

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

Podobny skrypt, z tego co mi wiadomo był już w planach, jednak nie tak mocno rozbudowany. Mówię tu o podróżowaniu na własnym chowańcu, gdzie była możliwa jednak podróż na reset. Jednak wszystkie akcje związane, z podróżą pozostawały takie same.
Cały pomysł jest dobry, jednak by go zrealizować potrzeba czasu, znajomości języka i chęci.

p.s
a teraz z innej beczki... ujeżdżanie Feniksa.... O.o prawdziwy wyczyn


***
"Bo w życiu, trzeba mieć wyjebane" - stare Podgrodzkie przysłowie

Offline

 

#3 2008-05-30 15:28:37

Axiss

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-05-27
Posty: 5
Punktów :   

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

No gratuluję znalazł się ktoś komu chciało się czytać... jestem pod wrażeniem

Zdaję sobie sprawę że wierzchowce to nie nowość, pomysł powstał kiedy w grze w którą grałam pojawiła się taka możliwość... popatrzyłam na stajnię, popatrzyłam w posągi na hodowlę (pierwsze miejsce 0.15)... i tak jakoś mi się połączyło jedno z drugim...

Co do feniksa... ogniotrwałe gatki i jedziemy! przynajmniej jeździec nie zmarznie a tak na serio to tylko pomysł można zamiast feniksa wstawić coś innego. Wydaje mi się że na początek można w ogóle darować sobie wierzchowce specjalne. zacząć od pomysłu z możliwością treningu... potem dodać "rozmnażanie" zwierzaków a specjalne zostawić na koniec... bo chyba niemożliwością jest wprowadzenie wszystkiego naraz...

Offline

 

#4 2008-05-31 10:37:06

Moriturus

Sędzia

10211584
Zarejestrowany: 2008-05-13
Posty: 61
Punktów :   

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

pomysł ciekawy i spotkałem się już z nim w jednej krainie, ale nie w az tak rozbudowanej formie jak proponujesz...
co do areny pustynnej - tu raczej darowałbym sobie konia arabskiego, a dał wielbłąda (dromader lub baktrian)

\teraz to tylko czekać na opinie władców ;P


Takiej władzy/W naszych progach/Wszyscy chcielibyśmy podziękować,
W kilku nie do końca pięknych słowach./Z wyrazami szczerej niewdzięczności,/Dla skurwysynów nie mamy litości!

Coma, "Tonacja"

Offline

 

#5 2008-05-31 12:14:38

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

Pomysł w sumie niezły, ale jakoś  nie widzą mi się poniższe wierzchowce:

Wielki Orzeł
Feniks
Pegaz
Jednorożec
Zielony Smok
Czerwony Smok
Czarny Smok

Cokolwiek to jest Asperi...

Moim zdaniem są to stworzenia "nieujeżdżalne", zbyt silne, dumne na to.


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#6 2008-05-31 13:46:57

Zahe

Włatca

Zarejestrowany: 2008-05-23
Posty: 21
Punktów :   -1 

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

Przypominam, że nazwy są umowne i można je szybciutko zmienić Biega o sam pomysł!

(nie miałem czasu, by to przeczytać, przyznam się bez bicia ale...)
...na 95% ograniczenia rasowe odpadają. Jest umiejętność klasowa "hodowla" i pod nią to podepniemy.
(bo mi się rzuciło w oczy)
Jak przeczytam całość, zgłoszę swoje pretensje z różnych stron

Offline

 

#7 2008-06-02 11:34:09

Axiss

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-05-27
Posty: 5
Punktów :   

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

Ograniczenia rasowe wpisałam bo po pojawieniu się stadniny na innej grze rozgorzała dyskusja(tak na 10-11 stron forum) czy krasnoludy mogą jeździć konno (jak wiadomo nie są najlepszymi jeźdźcami), postanowiłam przy okazji dać tu rozwiązanie tego problemu.


Co do dumnych zwierząt i wierzchowców. Zgadzam się z tobą całkowicie, właśnie dlatego je proponuję! paradoks? nie. te zwierzaki dawały by (lub przynajmniej miałyby teoretyczna szansę dawać) swoim właścicielom najwięcej bonusów... ale ich oswojenie... weźmy przykład smoka... poziom niech mu będzie że ma 100.
teraz najpierw trzeba go złapać bądź od kogoś kupić... tak z 50000 złota lub sporo mithrilu na to pójdzie... no ale to jeszcze najmniejszy problem... zaczynamy oswajać... mamy tylko 3 próby i za każdym razem trwa to dłużej, i kosztuje odpowiednio dużo, i za każdym razem mamy dwustopniowy (jeśli coś takiego istnieje...) wzór na to czy nam się uda... najpierw mamy 80% szansy że smok w ogóle nie będzie chciał z nami gadać na ten temat i jeszcze jak go za mocno wkurzymy to się na nas rzuci... jeśli już uda nam się nawiązać nić porozumienia (trafiliśmy w te 20%) to szansę na sukces wyliczamy ze wzoru w którym uwzględniona jest nasza hodowla i poziom zwierzaka (wzór jest tak dobrany żeby tylko hodowca o np... hodowli 500 czy 1000 mógł o tym myśleć... a i tak nie zawsze zrobi.)

w efekcie może jeden na sto smoków wziętych do treningu da się oswoić... a dopiero wtedy zobaczymy jakie ma bonusy... ponieważ będą losowe to może się okazać że wcale się aż tak nie opłacało to całe oswajanie (bo ma najniższe jakie smok mieć może, albo i niższe od zwykłego kuca!)... no ale... oczywiście oswoić to jeszcze nie wszystko... trzeba ujeździć... niewiele tylko prostsze od oswojenia (a kosztuje równie dużo)... a trzeba ujeździć na wysoki poziom... bo kto kupi od nas smoka za jakąś niewyobrażalną kwotę skoro ma 50% szans że przy pierwszej podróży zwierzątko go zrzuci i odleci w siną dal?

No możemy ewentualnie pominąć trening szybkości i wytrzymałości... i tak będą spore....

reasumując jeśli pod koniec ery pojawi się na końskim targu 5-10 smoków i kogoś będzie na nie stać... to padam na kolana przed tak wytrwałym hodowcą. oczywiście z takim jednorożcem będzie trochę (lecz nie tak znowu wiele ) łatwiej... ostatecznie to raczej przyjazne zwierzę i jeśli hodowca ma doświadczenie to jest w stanie zrobić z niego wiernego wierzchowca.

Offline

 

#8 2008-06-02 18:14:09

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Hodowla koni- dodatek do gry

Tak czy tak jestem przeciwna takim wierzchowcom, ale jak (nie daj Boże) przejdą, to będę optowała za tym, że liczyłyby się tylko i wyłącznie mechanicznie. Dlaczego? Wystarczy mi, że już na jednej sesji dziewczyna, która podczas starcia w walce w karczmie wezwała smoka, a na komentarz MG, że nie ma takiej możliwości (bo nie ma smoka) zaczęła się kłócić: "ale ja mam smoka, mogę pokazać". I podobne tego typu przypadki (zajeżdżanie na jednorożcu czy przylecenie na smoku lub pegazie do karczmy). Jestem liberalna jeśli chodzi o klimat, ale bez przesady...


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
grzejniki kermi we wrocławiu papuga aleksandretta