#1 2008-05-21 22:01:42

Keeganen

Chaosiarz i Oszołom

Zarejestrowany: 2008-05-20
Posty: 25
Punktów :   

Panel MG

Z powodu słabości neta Admina Zahe Wstawiam temat:

1. Jak podoba się nowy panel i jego możliwości? Testowaliście? Czy wszystkie działają? U mnie bez zarzutu.
2. Jest taka opcja jak Dodaj/Odejmij ptk doświadczenia i ptk. życia. W przypadku graczy tylko fabularnych nie ma on sensu istnienia. Toteż od strony Administratora padł pomysł, by stworzyć "perki". Cóż to są perki? Otóż, mają to być punkty fabularne za punkty AP. Uważam jednak, że nie jest to trafiony pomysł, bo żeby mieć AP trzeba grać mechanicznie. Proponowałbym na odwrót. Punkty AP za punkty fabularne. Jest jeszcze możliwość dodania ekwipunku, co też jest raczej niecelne dla graczy tylko fabularnych. Po prostu ten ekwipunek im się nie przyda.
3. Za co wyobrażacie sobie punkty fabularne, poza umiejętnym graniem. Moja propozycja:
- Słowo pisane: Styl, jakość, treść. Max 3 ptk F
- Profil, im ciekawszy tym lepiej. Max 3 ptk F
- Zaangażowanie w fabułę. Plotki, wieści, gazeta, ogólne komentarze. Max 3 ptk F
- Zaangażowanie w karczmie. Max 3 ptk F

Suma ptkFów: 12 = 4 AP = Fabularne umiejętności/cechy/magiczne przedmioty wybrane/opisane przez szczęśliwego posiadacza dużej liczby ptkFów. Bądź do wymiany na AP dla fabularno mechanicznych graczy.

Offline

 

#2 2008-05-21 22:06:56

Thard

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-05-13
Posty: 55
Punktów :   

Re: Panel MG

Chodzi Ci o punkty klimatu, tak to jest potocznie nazywane. Była już propozycja jednak nie przeszła. Uważam że to dobry pomysł jednak na innej zasadzie. Proponowałbym osobną kartę fabularną i statystyki fabularne. To by chociażby pomogło Mistrzom Gry w wypadku jakiejś walki, nie będzie trzeba się głowić i rozsądzać "na oko" czy uniknie ciosu czy nie. Sprawdzasz w karczmie i jeśli ma więcej zręczności niż atakujący unika, jeśli nie to niech zacznie się modlić ^^ Tyle ode mnie. Pozdrawiam.

Offline

 

#3 2008-05-21 22:13:01

Cirdan Enlvein

Kapitan Piracki i wredny MG

Skąd: Zza siedmiu mórz
Zarejestrowany: 2008-04-06
Posty: 7
Punktów :   
WWW

Re: Panel MG

Dość ciekawy to był system podany przez przedmówcę , pamiętam go.

Jednak on do szczęścia nie jest jakoś super potrzebny ^^.


Jest mi to szczerze powiedziawszy obojętne czy będzie coś takiego czy nie. Jak będzie to będę korzystał, jak nie to nie będę. I finito. Patrzę tutaj oczywiście z perspektywy bycia MG a nie normalnego gracza dla którego to może być jakieś wielkie wydarzenie, punkty klimatu. Tak samo system ich nadawania żeby po prostu był logiczny. Jaki będzie tak go używać będę.


Ta, panel owszem, działa.

Ostatnio edytowany przez Cirdan Enlvein (2008-05-21 22:14:00)

Offline

 

#4 2008-05-22 12:12:03

Keeganen

Chaosiarz i Oszołom

Zarejestrowany: 2008-05-20
Posty: 25
Punktów :   

Re: Panel MG

Sonvutiar Le`Faclen napisał:

u Mnie w panelu większość opcji jest w trakcie tworzenia nie wiedzieć czemu...

Bo większość opcji jest w tworzeniu. Chodziło mi o te, które są dostępne czyli nie są w tworzeniu...

Sonvutiar Le`Faclen napisał:

Jeśli chodzi o nagradzanie fabularnych graczy to trzeba dla nich wymyślić także różne bajery... ja już zaproponowałem coś takiego jak Profil MG który znajdowałby się nad profilem gracza i byłby edytowany tylko przez MG i tam moglibyśmy dawać im magiczne przedmioty albo też fabularne umiejętności odpowiednio je opisując... dodatkowo moglibyśmy tam zapisywać swoje korekty gdy ktoś na przykład będzie chory na coś itd...

Ciekawy pomysł. Karta fabularna do edycji przez MG. Podoba mi się.

Sonvutiar Le`Faclen napisał:

Jeśli chodzi o połączenie mechaniki i fabuły to sądzę że AP powinno dać się zamieniać na PK i na odwrót tak by dać graczom większe pole manewru...

Rozwiń wypowiedź, jakie pole manewru, bo nie bardzo rozumiem? Jeśli ktoś nie gra mechanicznie, to po co mu AP? Sądziłem, że wyraziłem się jasno w pierwszym poście.

Sonvutiar Le`Faclen napisał:

Jeśli chodzi o Panel MG myślę że brakuje dwóch opcji takich jak cofnięcie rangi wędrowca a także możliwość dotowania gracza... oczywiście na dotację można wprowadzić jakieś ograniczenia...

Popieram pomysł.

Sonvutiar Le`Faclen napisał:

Skoro można odejmować punkty życia powinno się móc je także dodawać... skoro można dać przedmiot, czar itd... powinno się móc je też zabrać...

Zgadzam się. W czasie rozgrywki fabularnej, gracz może wypić na przykład miksturę leczącą. Oczywiście te opcje:
# Dodaj/zabierz doświadczenie Graczowi
# Odejmij punkty życia Graczowi
Są przeznaczone tylko dla graczy mechanicznych.

Sonvutiar Le`Faclen napisał:

To samo z rasą prestiżową skoro można Ją nadać to powinna też być możliwość jej zdjęcia...

Skoro jest możliwość nadawania rasy prestiżowej graczowi dlaczego nie można mu nadawać fabularnego tytułu czy też rangi...

Co do rasy, zgadzam się, że powinna być opcja jej zabrania, ale jeśli idzie o tytuły czy rangi, to powinno być przyznawane przez Władców bądź książęta. Mistrz gry jest właściwie tylko rangą mechaniczną. Fabularnie jest zwykłym mieszkańcem [Tak jak w przypadku mojej postaci] Więc nie widzę powodu, dla którego zwykły mieszkaniec mógł nadać komukolwiek jakikolwiek tytuł. Jak już fabuła, to fabuła.

Ostatnio edytowany przez Keeganen (2008-05-22 12:12:44)

Offline

 

#5 2008-05-22 17:06:26

Kireea Amentiae

Kochany wredasek ^^

status 4768046
848722
Zarejestrowany: 2008-04-06
Posty: 93
Punktów :   

Re: Panel MG

Odpisuje NIE

Czemu Masz możliwosc nadawania mechanicznego expa, nie lvl ale dajesz komuś 99.9% i wystarczy ze ubije szczura..,

Ptk fabularne, to sie robi już nudne, ot wszędzie je widzimy już na co drugiej klimatycznej grze. Tu zacieramy podział na mechanicznych i fabularnych.. A owy fabularny ma takie same szanse.. a może i nawet większe niż mechaniczni.

Ot tyle, co do panelu Edycji, z tego co pamiętam coś chyba będzie ( jeśli net nam zrobią)


Co do reszty trzeba przemyśleć.. Ale zdejmowanie mieszkańca.., no nie wiem, mogą być przez to problemy duże

Offline

 

#6 2008-05-22 17:11:24

Keeganen

Chaosiarz i Oszołom

Zarejestrowany: 2008-05-20
Posty: 25
Punktów :   

Re: Panel MG

Kireea Amentiae napisał:

Odpisuje NIE

Czemu Masz możliwosc nadawania mechanicznego expa, nie lvl ale dajesz komuś 99.9% i wystarczy ze ubije szczura..,

Ptk fabularne, to sie robi już nudne, ot wszędzie je widzimy już na co drugiej klimatycznej grze. Tu zacieramy podział na mechanicznych i fabularnych.. A owy fabularny ma takie same szanse.. a może i nawet większe niż mechaniczni.

Ot tyle, co do panelu Edycji, z tego co pamiętam coś chyba będzie ( jeśli net nam zrobią)


Co do reszty trzeba przemyśleć.. Ale zdejmowanie mieszkańca.., no nie wiem, mogą być przez to problemy duże

Właśnie. Na razie NIE ma wymiany AP na umiejętności, więc trzeba zrobić coś, co potem pozwoli nam jakoś nagrodzić graczy za dobrą fabularną rozgrywkę. Proponuję chwilowe PK notować na forum a potem, gdy mechanika wejdzie w życie po prostu to jakoś uregulować. Albo niech zostanie jak jest. Tak czy tak, jest okej.

Offline

 

#7 2008-05-22 22:24:48

Josette

Ruda lisica

Zarejestrowany: 2008-05-13
Posty: 100
Punktów :   

Re: Panel MG

(halo halo, tutaj Zahe)

Zamysł był troszkę inny, ale przez moje wygadanie  nie przekazałem go Autorowi tematu

Więc koncepcja jest taka:
1) Nie ma i nie będzie karty fabularnej. To jest wymysł bzdurny z założenia (jest już karta postaci - "statystyki". Opisuje ona pobieżnie postać, jak ją trzeba rozwinąć - zaraz napiszę)

2) Nie ma i nie będzie punktów klimatu. Wymysł prowadzący jedynie do nadużyć i kłótni.

3) Mistrz Gry ma być maksymalnie zbliżony do Mistrza Gry z normalnych sesji. Z oczywistych względów, część działań ze świata realnego będzie zablokowana (np. możliwość tworzenia światów czy zabijania Gracza od tak) ale zamysł pozostaje.

4) Mistrz Gry nagradza Graczy mechanicznie. Tak jak wyżej - staramy się zbliżyć "uber Gracza klimatycznego" (mg na tego typu grach) do Mistrza Gry, a na normalnych sesjach to jest standard z kilkudziesięcioletnią tradycją. Gracze Fabularni i Mechaniczni to sztuczny podział zbudowany właśnie przez ograniczone możliwości (a raczej ich brak) "uber Graczy klimatycznych". Ktokolwiek kiedyś był MG przyzna mi rację.

5) Przy każdym lewelu, przy podziale ap,. Gracz ma do dyspozycji wzięcie umiejętności (za pkt. ap). Początkowo to będą jedynie umiejętności stricto fabularne, ale potem - kto wie. I tutaj mam prośbę do Was - o stworzenie listy umiejętności możliwych do wzięcia przez Gracza poprzez zużycie ap. Przykład:
--czytanie (elficki) ...tutaj opis... KOSZT: 7 pkt.AP
itp

6) Przepraszam za niedomówienia
Pozdrawiam
Zahe

ps - Sonvutiar Le`Faclen - pisałem Ci na gg, że pomysł ciekawy. Chwilowo jednak, nie jestem w stanie nic wprowadzać ... (net)
"cofnięcie rangi wędrowca" - od tego jest banowanie Graczy. Zakładam, że wiecie, komu dajecie rangę
możliwość dotowania gracza - ok, zrobimy
Skoro można odejmować punkty życia powinno się móc je także dodawać...
Daj miksturę i po problemie (czyli dodam nową opcję przy przedmiotach).
To samo z rasą prestiżową skoro można Ją nadać to powinna też być możliwość jej zdjęcia... - Zakładam, że wiecie, co robicie, nadając rasę prestiżową (jak są jakieś propozycje, pisać!).

Skoro jest możliwość nadawania rasy prestiżowej graczowi dlaczego nie można mu nadawać fabularnego tytułu czy też rangi... -- polecenie odgórne /nie dawać/

Offline

 

#8 2008-05-22 22:49:41

Keeganen

Chaosiarz i Oszołom

Zarejestrowany: 2008-05-20
Posty: 25
Punktów :   

Re: Panel MG

Umiejętności za AP:
Pytanie:

Zrobić podział też na klasy? Inne dla Maga, Wojownika, Szamana etc i ogólne dla wszystkich?

Offline

 

#9 2008-05-22 22:55:16

Kireea Amentiae

Kochany wredasek ^^

status 4768046
848722
Zarejestrowany: 2008-04-06
Posty: 93
Punktów :   

Re: Panel MG

po części podział, po części ogólne

Offline

 

#10 2008-05-25 15:02:48

Keeganen

Chaosiarz i Oszołom

Zarejestrowany: 2008-05-20
Posty: 25
Punktów :   

Re: Panel MG

Umiejętności ogólne wraz z opisem:

Umiejętności ogólne:
Czytanie i pisanie (Wspólna mowa) - umiejętność czytania i pisania we wspólnej mowie
Gotowanie - postać potrafi ugotować coś, bez przypalenia czy wręcz spalenia. W każdym razie jest jadalne.
Jazda konna I - Postać potrafi dosiadać i kierować koniem na poziomie podstawowym
Powożenie - postać potrafi kierować zaprzęgiem w miarę sprawnie.
Pływanie I - Postać gdy wpadnie do wody, utrzyma się na jej powierzchni tak, by nie utonąć i podpłynie kawałek choć bez rewelacji.
Czytanie i pisanie (elficki) - Umiejętność czytania i pisania w języku elfów.
Heraldyka - Postać zna zasady tworzenia herbów, zna rody i ich godła, tak samo jak barwy rodowe.
Astronomia I - Postać potrafi po gwiazdach rozpoznać swoje położenie i określić kierunki geograficzne.
Wspinaczka I - Umiejętność pozwalająca na wspinanie się bez pomocy liny na mniej strome ścianki i skały.
Rzeźbiarstwo - Postać ma na tyle zręczne palce, by móc wyrzeźbić coś ładnego w drewnie bądź kamieniu.
Fałszerz dokumentów I - postać potrafi podrobić proste podpisy i dokumenty
Malarstwo - umiejętność pozwalająca, na w miarę ładne i czytelne wykonanie rysunków dostępnymi środkami [węgiel,barwnik, farba]
Znajomość flory - Postać potrafi rozpoznać większość roślin i wykorzystać je w odpowidni do ich wlaściwości sposób.
Znajomość fauny - Postać potrafi rozpoznać większość zwierząt, zna ich zwyczaje i ślady.
Oburęczność - postać potrafi posługiwać się obiema rękami jednakowo.
Różdżkarstwo - Osoba z tą umiejętnością umie wykrywać źródła wody w miejscach takch jak pustynie i stepy.
Akademia Sztuki Wojennej - Podstawowa - strategia - postać zna podstawy strategii wojennej.
Akademia Sztuki Wojennej - Zaawansowane   
Akademia Sztuki Wojennej - Mistrzowskie
Łowiectwo - Postać potrafi zastawiać pułapki na zwierzynę łowną.
Szulerstwo - Postać potrafi tak pokierować rozmową, by sprzedanie, bądź kupno przedmiotu wyszło mu na dobre.
Żebractwo - Postać potrafi wyłudzić od innych calkiem spore datki.
Walka Na Pięści - Postać potrafi walczyć na pięści z dobrym skutkiem dla siebie samego.
Tropienie - Postać potrafi tropić zwierzęta - rozwinięcie znajomości Fauny
Kartografia - Postac potrafi czytać wszelkiego rodzaju mapy geograficzne.
Szęście - postać ma niesamowitego farta. Zwiększona szansa na rzut krytyczny.
Żegluga -  postać zna się na statkach i ich obsłudze.
Akrobatyka - postać potrafi robić niesamowite rzeczy z własnym ciałem. Salta, szpagaty etc. Istny le parkour
Intuicjonista - postać posiada dar,który szóstym zmysłem ostrzega go przed różnymi zdarzeniami, np. podjęciem złej decyzji. Tyczy się to tylko jego własnej osoby.
Niesamowity słuch - postać ma słuch prawie tak dobry jak kot.
Sokole oko - postać ma doskonałe oczy, widzi na dużą odległość i dłużej po zmroku od większości istot ludzkich.
Czytanie z ruchu warg  postać potrafi czytać z ruchu warg.
Trzeźwość umysłu - Potrafi zachować trzeźwość umysłu i racjonalnie myśleć w sytuacjach wyjątkowo ciężkich.
Błyskawiczne przygotowanie Broni - postać potrafi w przeciągu ułamku sekundy przygotować się do walki.
Kameleon - postać potrafi niemal idealnie wtopić się w tło wykorzystując dostępne środki.
Charakteryzacja - postać potrafi zmienić swój i innych wygląd nie do poznania, korzytając z dostępnych środów bez pomocy magii.
Człowiek-guma - potrafi wyginać swoje ciało jak guma.
Prawoznastwo - Postać doskonale zna prawo krainy w której mieszka.
Szkutnictwo - Postać potrafi budować statki.
Torturowanie - postać potrafi wymyślać i stosować tortury bez mrugnięcia okiem.
Biegacz - postać potrafi biec długi czas bez odczuwania specjalnego zmęczenia.
Identyfikacja - potrafi poznać skąd pochodzi przedmiot, zna jego nazwę i właściwości choć może nie umieć się nim posłużyć [zależne od klasy posiadacza]
Wykrycie oczarowania - postać potrafi wykroć próbu użycia na niej uroków i czaru iluzji
Runoznastwo - postać potrafi czytać runy.
Znający dawną mowę - postać potrafi pisać, czytać i mówić w dawnych językach.
Żelazne zdrowie - postać potrafi zachować dobry stan zdrowia pomimo nie sprzyjających do tego warunków. Nigdy nie choruje na przeziębienia, katar etc.
Kryptologia - Umiejętność szyfrowania wiadomości.
Teologia - Znajomość teologii i świata bogów krainy.
Zapaśnik - postać doskonale zna zasady zapaśnicze.
Odporny żołądek - Postać potrafi wykryć truciznę, nigdy nie wymiotuje po alkoholu.
Sławny - Wszyscy wiedzą kim jest i jak się nazywa.
Odporny na (czar) - Postać jest odporna na konkretny czar
Refleks - postac ma niesamowity refleks.
Walka Na Oślep - postać potrafi walczyć na oślep przez pewien czas i z całkiem niezłym skutkiem
Hipnoza - potrafi zahiponotyzować kogoś na tyle by użyć do własnych celów. Użycie hipnozy nie jest długotrwałe.
Poliglota - zna mnóstwo języków i potrafi się z każdym dogadać.
Tresura - postać potrafi oswajać i szkolić zwierzęta.
Leczenie - postać potrafi leczyć rany.
Rozproszenie magii - postać potrafi jednorazowo na walkę zneutralizować równy jego wartości energii czar.
Szybsze Rzucanie Czarów - postać potrafi dwukrotnie szybceiej od innych rzucać zaklęcia.
Ukrycie Magii - postać potrafi na krótki czas ukryć przed innymi swe umiejętności magiczne.
zdolność regeneracji - postać dwukrotnie szybciej przychodzi do siebie po obrażeniach.
Odzyskiwanie równowagi - postać potrafi szyciej skoncetrować się po ciosie i odpowiedzieć na niego niż inni.
Siłacz - postać jest uważana za niezwykle silnego.
Odporny na (czynnik) - Postać jest odporna na dany czynnik, na przykład na lód.
Piękniś - niesamowicie piękny mężczyzna, niesamowicie piękna kobieta, potrafiący zadbać o siebie.
Analiza magii - postać potrafi analizować pochodzenie czaru, energii i magii.
Jedność z Żywiołem - Mistrzostwo w opanowaniu magii wybranego żywiołu.
Język Zwierząt - postać potrafi porozumiewać się ze zwierzętami w ich włanym języku.
Empatia     - postać potrafi określić uczucia innych.
Telepatia - postać potrafi porozumiewać się z innymi za pomocą umysłu.
Telekineza - postać potrafi przenosić siłą woli przedmioty na niewielką odległość i o niewielkim ciężarze.
Wieszcz    postać potrafi bezbłędnie przewidywać przyszłość, bez mozliwości jej zmiany.
Latanie    - Postać potrafi lewitować/latać
Polimorfia - postać za pomocą magii potrafi zmienić swój wygląd sewnętrzny.
Upadanie - postać otrzymuje mniejsze obrażenia po upadku z wyskości.
Wycena - postać potrafi ocenić wartość rynkową przedmiotu.
Koncentracja - postać niezaleznie od warunków potrafi się skoncentrować
Rozbrajanie pułapek - postać doskonale radzi sobie z rozbrajaniem pułapek.
Otwieranie zamków poziom, podst, zaawansowany, mIstrzostwo
Ukrywanie się - postać potrafi doskonale się ukryć
Skradanie się - postać potrafi poruszać się cicho, tak by zajść niezauważenie ofiarę od tyłu, bądź przekraść się obok niej.
Parowanie - zwiększona szansa na sparowanie ciocu.
Aktorstwo - postać potrafi doskonale wczuć się i odegrać zachowania jak i emocje.
Perswazja - Siła przekonywania bez użycia broni.
Kradzież kieszonkowa - postać do perfekcji opanowała kradzież kieszonkową.
Okradanie banków - postać potrafi doskonale okraść bank.
Czytanie[rozpoznawanie] planów - postać potrafi czytać plany budynków, broni, mikstur alchemicznych, zaklęć....
Dyplomacja - postać potrafi powiedzieć Ci "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie na samą myśl o czekającej Cię wyprawie.
Stalowe nerwy - postaci nie da się wyprowadzić z równowagi.
Letarg - postać potrafi zapaść w krótkotrwały letarg, będący doskonalą imitacją śmierci.
Berserker - silny atak na oślep 2x obrażeń.
rzucanie - postać potrafi bardzo celnie miotać przedmiotami.
Retoryka - postać potrafi wysławiać się kwieciście.
Targowanie się - postać potrafi wynegocjować dobrą cenę.
Przewodnictwo - postać ma na tyle silną osobowość, że jest w stanie przewodzić grupie ludzi i robi to skutecznie.

Offline

 

#11 2008-05-27 13:28:28

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Panel MG

OK- skomentuję:

Nie do końca wiem na jakiej zasadzie mają te umiejętności funkcjonować, bo jeśli to tylko nadawanie wpisu mechanicznie- to zbędne- gracz sobie może w końcu wpisać sam. Chyba, że mają mieć wpływ na mechanikę- ale jeśli tak, to jestem przeciwna. Wiem, że dążycie do tego, by Vark był zupełnie inny niż reszta gier tego typu, ale to imho obciążenie silnika gry, które można sobie darować.

Kir mówi, że umiejętności te będą określone w cenie- jednakowej dla gracza i MG, ale... Przy próbie wykorzystania ich przez gracza każdy MG może je zinterpretować inaczej. Chodzi o to, że jak masz np. 1 poziom czegoś- jeden MG może pozwolić w ramach niego na więcej, inny na mniej. Więc równie dobrze może być wpis gracza w profilu.

Co do samej listy umiejętności- nie zrobi się jej dobrze, bo ich naprawdę jest mnogo i zawsze znajda się jakieś, których nie uwzględni się na liście, np. moje dojenie krów- na liście nie ma, a nie jest to umiejętność, którą każdy ma. ^^ No i- nie ograniczajmy ludzi za bardzo do listy.

Moim zdaniem wystarczy, żeby umiejętności były podane przez gracza w profilu (oczywiście lekko nadzorowane przez MG, by były adekwatne do klasy i by nie było tak, że postać umie wszystko). A jak chcecie robić wokół tego większe zamieszanie- to róbcie po swojemu, ja się nie wypowiadam- najwyżej będę zmuszona zaakceptować to, co ustalicie.



Ale zgadzam się z Sonvem- w panelu powinna być również opcja anulowania wprowadzonej zmiany- bo każdy może się pomylić.

Ostatnio edytowany przez KiciaQ (2008-05-27 13:29:41)


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

#12 2008-05-27 14:34:23

Zahe

Włatca

Zarejestrowany: 2008-05-23
Posty: 21
Punktów :   -1 

Re: Panel MG

Jak już pisałem. Założenie jest takie, by Mistrz Gry nagradzał mechanicznie.
Co jednak, gdy Gracz nie chce pakować apeki (bo za nie kupowałoby się te umiejętności) tylko w statystyki?

bo jeśli to tylko nadawanie wpisu mechanicznie- to zbędne- gracz sobie może w końcu wpisać sam

Właśnie o to chodzi, by Gracz wybierał sam. Wybierał, a nie wpisywał.

Tak jak pisałem (?) ustami (??) Jossete - staramy się maksymalnie zbliżyć MG z Varklandu do MG z normalnych sesji.
A na takich, wybór tego typu umiejętności to norma (nie licząc Full Story Telling, które mimo wszystko są w znacznej mniejszości)
Chodzi właśnie o to, by Gracz / MG widział, co potrafi jego postać. By nie było bzdetów typu "rozbrajam pułapkę, zaraz potem czytam napis w jakimś starym języki i żongluję skarbami " czy po prostu pg w profilu. Czy Gracz zna się na taktyce? MG zagląda w jego "zobacz" i już widzi. Tak zna się, ale nie jest ekspertem.

Co do umiejętności nie-na-liście ... Zdarza się. Jak już pisałem - tak jak w normalnych sesjach. Wystarczy, by taki gagatek, który chce umieć stepować, pisze do mg i z nim uzgadnia warunki nauczenia umiejętności. (np. - sesja)
Ta lista umiejętności wystarczy 95% Graczy, i zapewnia dobry, bogaty wybór (ale, jak wspomniałem Keen, osobiście jestem przeciwny zdolnością czaropodobnym typu telekineza)

Moim zdaniem wystarczy, żeby umiejętności były podane przez gracza w profilu (oczywiście lekko nadzorowane przez MG, by były adekwatne do klasy i by nie było tak, że postać umie wszystko)

Generalnie z tym nie byłoby problemu, ale z doświadczenia wiem, że Gracz przypomina sobie, co jego postać umie, zaraz przed wykorzystaniem tej umiejętności.

Poza tym - lista nie jest zamknięta. chcecie inne? dopisywać!
pozdr.
Zahe

Offline

 

#13 2008-05-27 14:43:58

KiciaQ

Nagareboshi

1772440
Call me!
Skąd: Opole/Oława
Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 72
WWW

Re: Panel MG

Rozumiem- w takim razie róbcie jak chcecie. Jako, że mam całkowicie odmienne zdanie, którego będę się trzymać, bo mnie nie przekonuje taka postawa- nie mieszam się więcej do tej dyskusji, bo nie uważam za istotne przepychanie sie o rację, a zwłaszcza z ludźmi do których należą główne decyzje. Zdaję się więc na Was.

Po ustaleniu wszystkiego proszę tylko o post podsumowujący z tym, do czego mam się dostosować.


"I was going to let you go,
after all there aren't many of us out there,
but you're just such a pain in the ass."
~Lucy~ (Elfen Lied)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
grzejniki kermi we wrocławiu papuga aleksandretta